Analógia

Szeretjük az LP-ket.

Apa lemezjátszót szerel

2018. április 29. 21:37 - Szekeres István

Szekeres Léda 4.c osztályos tanuló házi feladat fogalmazása arról, mit dolgozik az édesapja

20180429_182225.jpgLéda lányomnak a négy napos ünnepre az volt a házi feladata, hogy kikérdezze apukáját a munkájáról. Azt javasoltam neki, hogy fotózzon végig egy lemezjátszó üzembehelyezést. Holnap érkezik egy kedves vásárló egy Edwards Audio TT2 SE lemezjátszót átvenni Goldring G1006 hangszedővel. Ma össze is raktam a gépet, Léda pedig a karácsonyra kapott telefonjával végig fényképezte a folyamatot. Íme a dolgozata.

"Az apukám eladó. Erősítőket, lemezjátszókat, keféket és ilyeneket árul olyan embereknek, akik lemezt akarnak hallgatni, vagy más dolgokat, pl Szpotifájt. Apukám olyan lemezjátszókat árul, amik azért megütnek egy szintet, ezért nincs bennük tű. Azt ő rakja bele otthon az étkezőasztalon,.

img_5409.JPG

Mielőtt nekikezdene, előkészíti a szerszámait. Anya nem szereti, hogy a tiszta terítőn dolgozik, és azt sem, hogy régebben mindig elcsórta a szemöldökcsipeszét. De már kapott a DM-ből egy új csipeszt.

img_5408.JPG

Ez egy angol lemezjátszó, azért van rajta az angol zászló. Apa szerint az angol lemezjátszók a legjobbak. Azért árul angol lemezjátszókat, mert az angolok sok zenét hallgatnak, és tudják, mi a jó.

img_5415.JPG

Apa fehér kesztyűt húz, amikor kiveszi a lemezjátszót a dobozából. Ez egy fényes lemezjátszó, és látszódna rajta minden ujjlenyomat, és az a vevőknek nem tetszene annyira.

img_5418.JPG

Apa azt mondta, hogy nyugodtan kamerázzam, csak ne látszódjon a képeken a nagy hasa. Ezen a képen pont nem látszódik.

img_5422.JPG

Ez az a hangszedő, amit majd bele fog rakni a lemezjátszóba. Ez is angol, de ennek a dobozán nem volt angol zászló. 

img_5423.JPG

A lemezjátszó be van terítve egy tiszta konyharuhával, amit Apa Anyától kért el. Apán azért nincs már kesztyű, mert az bele tudna akadni a tűbe, és ha kitörik, az senkinek se jó. Apa most belecsavarozza a hangszedőt a lemezjátszóra egy cuki kis csavarhúzóval.

img_5427.JPG

Miután kész a csavarozással, rá kell húzni a kis dugókat a hangszedőből kilógó lábacskákra. A lábaknak van egy színes karikájuk, és azt a színű dugót kell ráhúzni. Ez az a csipesz, amit Anya vett Apának a DM-ben.

img_5432.JPG

Itt én vagyok a képen, miután a hangszedő már a helyén van. (Anya csinálta a fényképet.) Apa mondta, hogy rátehetem a tányért a lemezjátszóra, csak vegyem fel a kesztyűjét. Apa egyébként szemüveges, de amikor szerel, akkor leveszi, hogy jobban lásson. Én mondjuk szemüvegben látok jobban.

20180429_165721.jpg

Most fel kellett tenni ezt a fényes súlyt is. Apa visszavette a kesztyűjét. Hogy a súly ne karcolódjon meg véletlenül, meg ne legyen tele ujjlenyomattal.

20180429_164600_burst02.jpg

Olyan, mintha nem lennének számok a kis mérlegen, pedig vannak, csak a teló nem látta. Meg kell nézni, hogy sikerült a súlyt feltenni. Anya rózsaszín konyharuhája híres lett!

20180429_164718.jpg

Ezt nem tudom, micsoda, de Anya nagyon mérges volt, hogy Apa ilyen sok pénzt adott ki érte. Viszont Apa nagyon örült neki. Elmagyarázta, hogy ezzel sokkal gyorsabban lehet beállítani. Mert az nem mindegy, hogyan áll a hangszedő. Ha rosszul áll, akkor nem jól szól.

20180429_164836.jpg

Apa mondta, hogy most fényképezzem, mert most áll jól a hangszedő, és hogy most ugrik a majom a vízbe. Vannak kis pöttyök, és ha a tű pont a pontra ereszkedik le, akkor jól áll. Sajnos nem lett nagyon éles ez a kép, de megnéztem külön, és tényleg a kis pöttyön volt a tű. Apa ezt ügyesen megcsinálta!

20180429_164933.jpg

Azt hittem, hogy már be van állítva, de kiderült, hogy még egy ilyen másik eszköz is kell. Apa kérdezte, hogy ugye látom, milyen szépen a helyén van a tű. Mondtam, hogy igen, pedig nem láttam, csak ha Apa úgy kezdi a kérdést, hogy "ugye", akkor azt szeretné, ha én is látnám.

20180429_165104.jpg

De aztán Apa elmagyarázta, hogy a hangszedő elejének párhuzamosnak kell lennie a vastag vonallal, és akkor már én is láttam. Szerintem ez nagyon jól van beállítva.

20180429_165313.jpg

Miután ilyen szép lett a beállítás, meg kell húzni a csavarokat. Apának nemcsak cuki csavarhúzója van, de cuki kis fogója is. Ezen a képen lehet jól látni, hogy a színes kábelek jól vannak csatlakoztatva, a fehér megy a fehérhez és a többi.

20180429_170143.jpg

Ez a kép nagyon sokára készült el. Apa elég sokat beszélt csúnyán, mert hol 176 volt a számlapon, hol meg 190, pedig ő 180-at akart. Amikor végre annyi lett, akkor nagyon izgatott lett, hogy gyorsan jöjjek fényképezni.

20180429_170226.jpg

Ezt a kis gombot is a helyére kellett húzni, de ez nagyon könnyű volt, én is meg tudtam volna csinálni. [Antiskating - az Apa.]

20180429_170353.jpg

Már majdnem kész a lemezjátszó! Fel kellett tenni ezt a kék szíjat. Sokkal szebb, mint a fekete. Egy kicsit a lemeztányér alatt is átlátszik.

20180429_170554.jpg

Ezt Apa mondta, hogy gyorsan fényképezzem le. Én már egy kicsit untam, de Apa feltett egy lemezt (ami csupa karc volt) és ráengedte a tűt, de úgy, hogy nem forgott. Aztán megnézte a képet és nagyon örült, hogy a buborék pont középen van. Ez mutatja szerinte, hogy jó a lemezjátszó és jól is van beállítva.

20180429_182243.jpg

Most két lemezjátszónk van! A jobb oldali az új! Kár, hogy holnap jönnek érte. Nekem nagyon tetszik :)

20180429_172423.jpg

 

Itt a vége, fuss el véle! Így készült el egy szép lemezjátszó."

img_5442.JPG

Szekeres Léda 4.c osztályos tanuló és kedvenc lemeze

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lemezjatszok.blog.hu/api/trackback/id/tr5013879710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása